Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om deze te analyseren en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie en advertenties te zien krijgt. Door hiernaast op akkoord te klikken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden.
Samen de wereld een stukje mooier maken
Iedere dag moeten we eten en drinken om onze voedingsstoffen binnen te krijgen. Maar waarom hebben we dan zo weinig aandacht voor wàt we eten en drinken? Door de keuzes die jij maakt over wat er op je bord ligt, heb je grote invloed op de wereld om ons heen. Dat betekent automatisch ook dat je met het maken van deze keuzes direct invloed hebt op het mooier maken van de wereld. Simpelweg door een beetje meer aandacht te geven aan je dagelijkse kost. Daarom ook dat wij zeggen: aandacht geeft smaak!
Het is tijd om de volgende stap te zetten
1906 – makers van charcuterie is gebouwd op een waardegedreven visie. De inspiratie hiervoor komt van onze overgrootvader Willem, die 4 generaties slagers eerder werkte aan dezelfde visie; het maken van pure en eerlijke producten.
Om dat te bereiken, zijn we keihard in het vasthouden aan onze filosofie. Hierbij zijn de keuzes die wij maken voor onze grondstoffen het allerbelangrijkste. Daarom ook dat wij enkel en alleen werken met vlees dat komt van dieren die een fantastisch leven hebben gehad. We kennen onze boeren dan ook persoonlijk en samen werken we naar een manier van regeneratieve veehouderij die zich inzet voor het beter maken van ons voedselsysteem. Maar dat is voor ons slecht het begin… Wij zetten écht de volgende stap!
Fosfaat, nitraat, mononatriumglutamaat…. We kunnen het bijna niet uitspreken, dus waarom zouden we het dan in onze producten stoppen? We hebben alle aandacht gegeven aan het selecteren van de beste én de juiste grondstoffen. Het zou dan wel erg tegenstrijdig zijn om deze prachtige grondstof vol te stoppen met chemische en synthetische hulpstoffen. We zijn het aan onze boeren en de dieren verplicht om hier een andere keuze in te maken.
We kiezen er dan ook resoluut voor om enkel te werken met natuurlijke toevoegingen. Dat betekent dat we afscheid nemen van onnatuurlijk, chemische e-nummers.
Zijn alle e-nummers dan slecht? Dat hoor je ons niet zeggen. Elk e-nummer heeft tenslotte een functie. Maar waarom iets synthetisch of chemisch toevoegen als je ook een puur natuurlijke hulpstof kan toevoegen, met hetzelfde eindresultaat? Wij kiezen voor de kracht van de natuur in onze producten. Op deze manier brengen we balans in het harde werk van de boer, het prachtige vlees wat het dier ons geeft en onze authentiek en ambachtelijk manier van werken.
We zijn hard op weg om alles wat wij maken zonder chemische of synthetische e-nummers te maken. Toch ontkomen we er niet aan om in een heel klein deel van onze producten nog één onnatuurlijke toevoegen te doen; E250, oftewel kleurzout. Waarom? Doordat wij als consumenten nou eenmaal gewend zijn geraakt dat alles er altijd maar perfect roze uitziet. Zodra een product wat grauw van kleur wordt, denken we al snel dat het niet goed is. Onzin natuurlijk...
Langzaam zijn we bezig om dit vertekende consumentenbeeld om te buigen. Alleen heeft dat tijd nodig. Daarom dat je in een heel klein deel van ons assortiment nog wat kleurzout tegenkomt. Uiteraard zijn we daar heel transparant over en vertellen we keurig op het product wat erin zit. En wat er niet in hoeft, dat zit er natuurlijk ook niet in.
Met onze visie werken we toe naar een herstelde balans in ons voedselsysteem. Dezelfde balans streven wij na in onze prijzen. We zoeken naar een eerlijke prijs voor zowel jou als consument, als voor onze boeren en voor onze medewerkers. Die eerlijke prijs is een prijs die balans brengt. Dat betekent niet altijd dat het meer is, maar we zorgen er wel altijd voor dat het genoeg is. Daarmee zorgen we ervoor dat onze boeren kunnen blijven investeren in nieuwe, betere manieren van landbouw en veehouderij, zorgen we dat onze mensen zich kunnen blijven ontwikkelen en dat jij als consument op een bewuste manier kunt genieten.
Laten we samen de wereld een beetje mooier maken.
Aandacht geeft smaak
1906 – makers van charcuterie